Ga je verhuizen, dan zijn er ook veel administratieve zaken te regelen. Zo is het
handig als het nieuwe adres tijdig bij instanties en bedrijven zoals je bank, verzekeringsmaatschappij
maar ook
school
of krant bekend is. Het is een heel karwei en er wordt vaak veel vergeten.
Heb je op dit moment verhuis plannen of ben je al in het stadium dat je een leuke
nieuwe woning gevonden hebt? Zorg er dan voor dat je tijdig al je adreswijzigingen
gaat regelen.
Met het persoonijke verhuisboekje
regel je in een handomdraai al je adreswijzigingen, opzeggingen en aanmeldingen
wanneer het jou uitkomt.
De postwet is verandert
en al je post verhuist al lang niet meer met je mee!
Geen dubbel werk
Je vult slechts één keer je gegevens in en er worden geen overbodige vragen gesteld.
Het verhuisboekje
maakt een einde aan het tijdrovende invullen van websites en dure telefoontjes naar
leveranciers.
De volgende gegevens hoef je maar een keer in te vullen:
- Straat en huisnummer oude adres
- Postcode plaats oude adres
- Datum sleuteloverdracht oude adres
- Straat en huisnummer nieuw adres
- Postcode plaats nieuwe adres
- Datum sleuteloverdracht nieuwe adres
- Postovergangsdatum (Verhuisdatum)
Verder geef je alleen nog een lidmaatschapsnummer, abonnementsnummer, contractnummer
op bij die zaken die er om vragen.
Meer hier:
Wijziging doorgeven hockeyclub
Verhuisbericht binnen 5 dagen doorgeven aan gemeente
Je moet een verhuizing binnen 5 dagen na het wijzigen van het
adres doorgeven aan de gemeente. De dag waarop de aangifte is ontvangen,
geldt als de datum van verhuizing, tenzij je in het verhuisbericht opgeeft dat je
later verhuist. Dan geldt de opgegeven datum.
Verhuisservice
Een verhuisservice
is onmisbaar omdat je niet meer aan de post kunt zien aan wie je adreswijziging
door moet geven.
Sinds de postwet is
gewijzigd verhuist lang niet alle post meer met je mee en steeds meer post wordt
door een ander postbedrijf bezorgd.
Vraag en antwoord: Post
verhuisservice?
Al je adreswijzigingen op 1 plek geregeld.
Met het persoonijke verhuisboekje
regel je in een handomdraai al je adreswijzigingen, opzeggingen en aanmeldingen
wanneer het jou uitkomt. 24 uur per dag kun heb je overzicht van jouw verhuizing.
Opzeggen beter dan niet informeren
Wil je van bepaalde post af of het contract beëindigen, stuur dan een opzegging.
Via het digitale verhuisboekje is dat snel geregeld.
Post doorsturen is geen post verhuizen
Veel mensen verwarren
doorsturen van post met het
verhuizen van post.
Doorsturen van post is het tijdelijk ontvangen van post op een ander
adres. Verhuizen van post kan alleen door bedrijven en instanties echt een bericht
te sturen. De doorstuurservice
informeert geen bedrijven dus je post verhuist niet mee.
Vraag en antwoord:
Doorsturen van post bij verhuizing?
Verhuisbericht doorgeven aan instanties en bedrijven
Ga je verhuizen, dan zijn er ook veel administratieve zaken te regelen. Zo is het
handig als het nieuwe adres tijdig bij instanties en bedrijven zoals je bank, verzekeringsmaatschappij
maar ook vereniging of krant bekend is.
|