Er wordt meestal wat vergeten als je zelf het wiel opnieuw gaat uitvinden.
Doorgestuurde post of post bijhouden werkt niet voor een goed geregelde adreswijziging.
Een doordacht systeem voorkomt dat je partijen overslaat of vergeet. Ga dus
niet zelf aan de slag maar gebruik het verhuisboekje.
In drie stappen voorkom je dat je een instantie vergeet te informeren. Alle stappen worden hier kort toegelicht.
Stap 1: Maak je persoonlijke checklist
In het verhuisboekje stel je zelf je persoonlijke checklist samen.
Dit eerste deel is ook het belangrijkste deel van je adreswijziging.
Als je dit goed doet dan kun je verderop niets meer vergeten. De categorielijst
is zo uitgebreid dat er zelfs zaken in staan waar je zelf niet snel aan zou denken.
Na de keuze wat wel en wat niet geregeld moet worden ga je met je eigen lijst
instanties koppelen aan je lijst. Je kiest bij elke categorie een of meerdere instanties.
Stap 2: Alle betrokken instanties selecteren
Aan de hand van je eigen checklist selecteer je bedrijven en andere instanties.
De lijst waaruit je kunt kiezen is afgestemd op jouw checklist en vertrekadres.
Bij sommige onderdelen staan landelijke partijen, bij andere lokale (zie voorbeeld).
Stap 3: Voortgang controleren
Het verhuisboekje houdt je op de hoogte van de voortgang. Als er problemen zijn
dan krijg je daarvan een bericht. Controleer zelf ook regelmatig in je boekje of
het loopt zoals jij dat wilt.
|