VerhuizenShopInformatieMijn Verhuisvriend
VerhuizenVergelijking verhuisserviceNieuwsWoordenboekChecklistDownloadsVraag en antwoord
Hoe regel jij het

Post verzamelen en dan informeren

Een veel gebruikte manier om adreswijzigingen door te geven is post verzamelen. De afzenders worden genoteerd en uiteindelijk op een of andere manier geïnformeerd. Dit kost niet alleen zeer veel tijd maar je moet al een half jaar voor de verhuisdatum beginnen met verzamelen voor een redelijk resultaat.

Tijd -- Lange voorbereiding en veel werk om alles in kaart te brengen. Het is niet nodig om zo lang van tevoren alle adreswijzigingen in kaart te brengen. Na het in kaart brengen moeten alle partijen nog geïnformeerd worden. Vaak moet je zelf brieven opstellen, telefoontjes plegen en websites invullen en overbodige vragen beantwoorden. Ook moet je zelf uitzoeken hoe je een instantie moet informeren.
Kosten + Je bespaart op de doorzendservice. Dat scheelt in ieder geval een hoop geld. Toch moet je zelf nog wel bellen en postzegels plakken. Je maakt op deze manier meer kosten dan je denkt. Als je zoveel mogelijk via het internet regelt dan kun je geld besparen maar het kost je enorm veel tijd.
Resultaat + Alleen als je op tijd begint kan het resultaat goed zijn. Doordat je alleen naar de post kijkt sla je partijen die zelden of nooit post sturen over. Die krijgen dus geen bericht van je.
Overzicht ++ Je hebt met deze methode geen idee of je alle instanties gaat informeren die je moet informeren. Het overzicht beperkt zich tot die zaken die je zelf genoteerd hebt. Van de meeste instanties krijg je geen bevestiging waardoor je nooit zeker weet of je bericht verwerkt is.

Zie ook:

Ga direct naar de volgende informatie

Wat is jouw situatie - Verhuisboekje - Post doorsturen -
Verhuisservice verhuizing, post verhuizen