Het is erg belangrijk dat de basis-zorgverleners jouw gegevens goed in hun patiëntenadministratie
hebben staan. Dat geldt voor je huisarts, de apotheek en de tandarts. Als je overstapt naar een nieuwe
zorgverlener dan is het wel zo netjes om je huisarts daarvan op de hoogte te stellen. Bij
Verhuisvriend.nl regel je al je
adreswijzigingen,
uitschrijvingen
en
inschrijvingen
in een keer goed.
Aanvullende informatie over de huisarts in Hoeven
Niet altijd een andere huisarts
Als je verhuist hoeft dat nog niet te betekenen dat je een nieuwe huisarts moet nemen. Blijf je binnen
Hoeven wonen en is de afstand tot je huisarts is niet te groot dan kun je in veel gevallen bij de
huidige huisartsenpost blijven. Verhuis je binnen de gemeente Halderberge dan kun je in
overleg met je huisarts bepalen of je je moet inschrijven bij een andere huisarts.
Inschrijving op tijd versturen
Schrijf je op tijd in bij de nieuwe huisarts in Hoeven. Dat is van belang omdat je op tijd moet weten
wie je nieuwe huisarts wordt. Overleg met je oude huisarts hoe je patiëntendossier bij de nieuwe huisarts
komt. Het is verstandig om de opzegging voor je oude huisarts op tijd te versturen. Deze kan in de rustige
uurtjes de administratie bijwerken en up-to-date houden. Je voorkomt onnodige oproepen en administratieve
rompslomp. Bij huisartsen is dat extra belangrijk omdat je in noodgevallen altijd bereikbaar moet zijn.
Checklist verhuisbericht huisarts
Alle informatie over de huisarts in Hoeven
Gratis verhuischecklist voor je verhuizing
Uitgebreide lijst met zaken waar je zoal aan moet denken bij een verhuizing. De uitgebreide
categorielijst
van Verhuisvriend.nl zorgt ervoor dat je alle instanties op tijd een
adreswijziging
stuurt.
Gratis downloaden: Nationale Verhuischecklist
Verhuizing doorgeven aan instanties en bedrijven
Ga je verhuizen? Dan zijn er veel zaken te regelen. Zo is het handig als het
nieuwe adres tijdig bij instanties en bedrijven zoals je bank,
verzekeringsmaatschappij maar ook vereniging of bibliotheek bekend is. Het doorgeven aan Hoeven alleen is niet genoeg.
Al je adreswijzigingen op 1 plek geregeld.
Met het
persoonijke verhuisboekje regel je in een handomdraai al je
adreswijzigingen, opzeggingen en aanmeldingen wanneer het jou uitkomt. 24 uur
per dag kun heb je overzicht van jouw verhuizing.
Post doorsturen is geen post verhuizen
Veel mensen verwarren doorsturen van post met
het verhuizen
van post.
Doorsturen van post het tijdelijk ontvangen van post op een ander adres.
Verhuizen van post kan alleen door bedrijven en instanties echt een bericht te
sturen. De
doorstuurservice informeert geen bedrijven dus je post verhuist niet mee.
Vraag en antwoord: Doorsturen van post bij
verhuizing?
Geen dubbel werk
Je vult slechts één keer je gegevens in en er worden geen overbodige vragen
gesteld. Het
verhuisboekje maakt een einde aan het tijdrovende invullen van websites en
dure telefoontjes naar leveranciers.
Vraag en antwoord: Post verhuisservice?