Vraag je werkgever naar de verhuiskostenregeling. Er zijn veel fiscale regelingen die je bij je belastingaangifte kunt opvoeren. Kijk ook eens naar de verhuisverlof regeling.
Verhuizen kost veel geld en neemt nog meer tijd in beslag. Gelukkig bestaan er diverse regelingen die je daarin tegemoet komen. Werkgevers (met name de grotere werkgevers) hebben een verhuiskostenregeling. Hier kun je onder bepaalde voorwaarden gebruik van maken. Vraag je werkgever naar deze regeling. Naast een tegemoetkoming in geld kun je ook 'verhuisverlof' krijgen. Dat zijn extra vrije dagen die je krijgt omdat je gaat verhuizen. Ook dit moet je even afstemmen met je werkgever. Fiscaal zijn er ook enkele regelening in het leven geroepen. Kijk bij je volgende aangifte goed naar deze post en neem het mee als aftrekpost in de aangifte.
Als je verhuist dan moet je post ook meeverhuizen. Post doorsturen heeft vaak geen zin. Informeer nu alle instanties rechtstreeks.
Wil je huishoudelijke hulp? Vraag de verkopers of zij iemand hadden die ook bij jou het huishoudelijke werk kan doen. De hulp kent het huis en de omgeving (vraag ook naar de klusjesman, de tuinman en de badmeester).
Neem bij een bezoekje aan de nieuwe woonplaats een gemeentegids mee. Daarin staan alle relevante zaken over stad en gemeente.
Als je je nieuwe woning kunt bekijken, neem dan alle maten op. Meet ook de hoogtes van ramen, deuren en kozijnen. Met gratis software kun je eenvoudig een 3D ontwerp van je nieuwe woning maken.
Bij een tijdelijke woning heb je vaak minder ruimte. Dan is tijdelijke opslag een uitkomst. Kijk eens op onze website voor een prijsopgave voor tijdelijke opslag.