Vraag bij de gemeente ambtenaar een uitdraai van jouw persoonlijke profiel uit de Gemeentelijke Basis Administratie op (GBA). Je bent verplicht om binnen 5 dagen na je verhuizing de (nieuwe) gemeente te informeren; vraag dan direct om een uitdraai van jouw profiel.
Voorkom dat je dubbel of onnodig werk doet. De gemeente licht meerdere instanties in die je dan niet zelf hoeft te informeren. Denk bijvoorbeeld aan belastingdienst, uitkeringsinstanties, sociale verzekeringen enz. Als je je adreswijziging doorgeeft dan hoef je deze partijen dus niet te informeren.
Als je verhuist dan moet je post ook meeverhuizen. Post doorsturen heeft vaak geen zin. Informeer nu alle instanties rechtstreeks.
Laat enkele gefrankeerde enveloppen achter bij de nieuwe bewoners van je vorige woning. Vraag of zij om de 4 weken de restantpost willen doorsturen in een van de enveloppen.
Stop vervelende telefoontjes en ongevraagde reclame door je aan te melden bij postfilter.nl en het bel-me-niet register. Met de verhuisservice van Verhuisvriend.nl kun je je snel aanmelden voor deze registers.
Ben je bang dat de prijs op de postcode van je oude adres valt? Speel dan door met de oude postcode of neem loten op beide postcodes.
Je kunt natuurlijk alles door een verhuisbedrijf laten doen maar dan blijven er toch altijd zaken die je zelf moet regelen. Zo moet je altijd zelf je post verhuizen.