Een verhuisbericht kan persoonlijk of schriftelijk worden doorgegeven aan de gemeente
Heumen. De adresgegevens van de verhuizing worden aangepast in
de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA). Een verhuizing binnen
dezelfde gemeente kun je soms ook
digitaal doorgeven. Bij het schriftelijk doorgeven van een verhuisbericht
kun je vragen om een bevestiging.
De volgende personen mogen een verhuisbericht doorgeven:
Doorgeven van de verhuizing
kan worden gedaan door:
- iedere meerderjarige voor zichzelf;
- de ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen;
- iedere minderjarige van 16 of 17 jaar voor zichzelf;
- meerderjarige kinderen voor inwonende ouders;
- samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar;
- de curator voor een persoon die onder curatele is gesteld;
- een gemachtigde met een door jou ondertekende machtiging en een kopie van het legitimatiebewijs;
- ouders voor inwonende meerderjarige kinderen.
Verhuisbericht doorgeven aan instanties en bedrijven
Ga je verhuizen? Dan zijn er veel zaken te regelen. Zo is het handig als het nieuwe
adres tijdig bij instanties en bedrijven zoals je bank, verzekeringsmaatschappij
maar ook vereniging of krant bekend is.
Het doorgeven van een verhuisbericht alleen
is niet genoeg.
Al je adreswijzigingen op 1 plek geregeld.
Met het persoonijke verhuisboekje
regel je in een handomdraai al je adreswijzigingen, opzeggingen en aanmeldingen
wanneer het jou uitkomt. 24 uur per dag kun heb je overzicht van jouw verhuizing.
Post doorsturen is geen post verhuizen
Veel mensen verwarren
doorsturen van post met het
verhuizen van post.
Doorsturen van post het tijdelijk ontvangen van post op een ander
adres. Verhuizen van post kan alleen door bedrijven en instanties echt een bericht
te sturen. De doorstuurservice
informeert geen bedrijven dus je post verhuist niet mee.
Vraag en antwoord:
Doorsturen van post bij verhuizing?
Verhuisservice
Verhuisservice
onmisbaar omdat je niet meer aan de post kunt zien aan wie je adreswijziging door
moet geven. Sinds de postwet
is gewijzigd verhuist lang niet alle post meer met je mee.
Geen dubbel werk
Je vult slechts één keer je gegevens in en er worden geen overbodige vragen gesteld.
Het verhuisboekje
maakt een einde aan het tijdrovende invullen van websites en dure telefoontjes naar
leveranciers.
Vraag en antwoord: Post
verhuisservice?
Verhuisbericht binnen 5 dagen doorgeven
Je moet een verhuisbericht binnen 5 dagen na het wijzigen van het adres doorgeven.
De dag waarop de aangifte is ontvangen, geldt als de datum van verhuizing, tenzij
je in het verhuisbericht opgeeft dat je later verhuist. Dan geldt de opgegeven datum.
Zie ook:
Verhuisbericht gemeente Amersfoort
Wat zijn de voorwaarden?
- Je moet binnen 5 dagen aangifte doen van de verhuizing.
- Je moet bewijzen dat je echt een adres in
Heumenhebt. Bijvoorbeeld met een
koop- of huurcontract.
- Verhuis je naar of binnen
Heumenmaar heb je geen vast woonadres? Dan moet je een briefadres
opgeven.
Vraag en antwoord: Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven aan de gemeente?
Benodigde documenten
Je hebt de volgende documenten nodig om een verhuizing door te geven:
|